keskiviikko 24. kesäkuuta 2026

Pälkäneen rauniokirkko, Pirkanmaa

Joskus silloin, kun ei etsi mitään, löytääkin jotain. Näin minulle kävi Pälkäneen rauniokirkon kanssa. 




Yövyimme tien toisella puolen Aapiskukossa - suositukset muuten koirien kanssa matkailijoille, tänne pääsee sisälle syömäänkin koirien kera -  ja lähdin ihan vain vähän kävelyttämään koiria. Oho! Hups! Törmäsin tällaiseen upeaan rauniokirkkoon.



Nyttemmin kirkkoon on rakennettu lasikatto, joka luonnollisesti hieman muuttaa ulkonäköä, eikä periaatteessa siten enää ole kyse rauniokirkosta. Vaikuttava ilmestys se silti varmasti edelleenkin on ja ihan uhkuu historiaa ja tarinoita.




Mikäli ajelet Pälkäneen ohi, täällä kannattaa poiketa jaloittelemassa. Jos enempikin ulkoilu kiinnostaa, suuntaa tien toiselle puolelle Aapiskukkoon - sieltä pihasta pääsee aivan upeille metsäpoluille, joista kerron lisää hieman myöhemmin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva, kun kävit, ja kiva, jos jätät vielä kommentin jälkeesi - vastailen niihin mielelläni sekä uudemmissa että vanhemmissa teksteissä. :)

Mikäli kommenttilaatikko ei näy, se aukeaa klikkaamalla Lähetä kommentti -tekstiä.

Mitä seuraavaksi luettaisiin?

8+5 lahjavinkkiä koiralle ja omistajalle

Nappaa talteen toimivat lahjavinkit niin koiralle kuin ihmisväellekin oli sitten joulu tai synttärit, ystävänpäivä tai nimipäivä, isäinpäivä...